dissabte, 16 de novembre del 2013

Les pissarres digitals interactives i les tauletes digitals a l'aula

Aquesta activitat va tancar la Setmana de Pràctica i Reflexió Educativa.
Diversos mestres innovadors explicaven la seva experiència en l'ensenyança incorporant les TIC i la documentaven a partir de vídeos i /o fotografies.

La primera persona que va intervenir va dir una frase que em va cridar molt l'atenció: La PDI (pissarra digital interactiva) pot ser una eina molt potent en les classes magistrals però sempre afavorint la interacció dels nens. A vegades havia pensat en els efectes que tenia la incorporació de les TIC en l'educació i no trobava gaire efectes positius. Un dels efectes negatius que trobava era que pensava que els exercicis fets a la PDI com que únicament hi pot intervenir un nen/a podia distreure o dispersar la concentració dels nens que no participaven en l'activitat. Un cop realitzada aquesta activitat la meva opinió ha canviat bastant.
Ara penso que la incorporació de les TIC en el món educatiu és positiva ja que fa més àgil el ritme de la classe i li aporta dinamisme. Aquesta "por" de perdre la concentració dels nens i nenes en usar la PDI ja no la tinc ja que les experiències dels professors m'han demostrat que fins i tot pots captar molt més l'atenció dels infants ja que les classes són més dinàmiques. Els professors han explicat que s'ha d'intentar la participació de tots els alumnes per tal de captar la seva atenció durant la classe.

Una altre gran utilitat que he descobert sobre les PDI és que serveixen per a les rutines, és a dir, per recollir el temps que fa, el calendari, els càrrecs...


                         http://www.carlespascual.cat/la-digitalitzacio-a-lescola-carles-salicru/


Tot seguit han intervingut dos mestres d'una escola de Sant Feliu que ha incorporat l'Ipad a les aules. Han explicat que en primer lloc, abans d'incorporar l'Ipad a les aules cal que el o la mestre/a es familiaritzi completament amb l'Ipad.  L'Ipad com a mestre et pot servir per a passar llista, fer les avaluacions...i d'aquesta manera mai corres el risc de perdre la llibreta i trobar-te amb un problema.

En aquesta escola es fan racons a educació infantil de 4 persones. La professora d'aquesta escola ha explicat que quan tenen una safata de colors els infants es barallen mentre que quan tenen l'Ipad passa tot el contrari, treballen col·laborativament, i comparteixen.

      http://www.tecnologiadetuatu.elcorteingles.es/actualidad/cinco-aplicaciones-educativas-para-el-ipad/


Jo no era gaire partidària de l'incorporació de gaires tecnologies a les aules però realment he vist que tenen una utilitat i ara n'incorporaria. Penso que les noves tecnologies ajuden als mestres a agilitzar i a la vegada poden atendre més personalment i individualment als alumnes. Amb els Ipads, per exemple, si fan matemàtiques el professor només cal que atengui als alumnes que fallen (el professor sap que han fallat perquè l'aplicació fa un soroll que indica que la resposta és incorrecte), d'aquesta manera pots dedicar més temps als alumnes que necessiten la teva atenció. L'Ipad també és una bona eina per a treballar l'expressió oral ja que els alumnes es poden gravar i enviar la gravació al professor. Sense Ipads l'expressió oral durant l'educació infantil i/o primària és difícil de treballar ja que els infants requereixen la teva atenció molt sovint a la vegada.
És per tots aquests motius que des del meu bloc m'agradaria animar a tots els mestres que incorporin les tecnologies en les seves aules i aprofitin aquest recurs que tenim la gran sort de tenir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada