divendres, 15 de novembre del 2013

Començant a preparar-nos per a recitar poemes!

A COED, els dies 29 de novembre i 13 de desembre recitarem poemes. Aquesta setmana hem parlat sobre els poemes que podem escollir i com hem de recitar el poema que escollim.

La Rosa ens ha dit que hem de triar un poema de mínim 5 versos i que ens agradi ja que així és més fàcil memoritzar-lo. Un altre consell que ens ha donat és que hem de recitar el poema durant molts dies i no triar-lo i aprendre'l el dia abans. El poema l'haurem de dir sense paper i sense la típica cantarella que fan els nens en llegir un poema.

Per últim, ens ha explicat que sabrem si ens sabem el poema que volem recitar si som capaços i capaces de recitar-lo al mateix temps que fem una altra cosa, com conduir o fer una truita. Per posar en pràctica la feina de memoritzar em treballat un embarbussament que segur que coneixeu, és el següent:

Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics.

La Rosa ens ha demanat que en un paper dibuixèssim que és per a nosaltres la poesia i aquest ha estat el meu resultat: 




En aquest dibuix he volgut representar que per mi la comprensió de la poesia és un procés complicat. Quan faig la primera lectura l'únic que en puc extreure és el tema, és a dir, de què parla, sobre amor, tristesa, amistat, algun element concret... Un cop realitzades varies lectures amb molta cura i atenció, gairebé amb lupa, l'arribo a entendre i a descobrir-ne el seu significat..


Penso que efectivament a vegades ens pensem que ja sabem una cosa, en aquest cas un poema, però en el moment en què et poses davant de tothom per recitar-lo s'oblida. Per què passa això? Doncs la meva resposta és que això passa quan realment no ens el sabem prou bé. Una cosa és estar a casa i practicar-lo, sense que ningú t'escolti, en un ambient molt familiar..., quan arribes a la universitat o al lloc on l'has de recitar i et prepares entren en joc uns factors com per exemple, l'espai, molts ulls mirant i/o la consciència de saber que t'estan avaluant, que a casa no has tingut en compte i et fan oblidar el poema per art de màgia. Per tant, ara que es comença a acostar Nadal animo a totes les persones, ja siguin grans o petits, que hagin de recitar un poema per aquestes dates que es preparin bé el poema i que hi dediquin temps. Des d'aquí us envio molta SORT! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada