dijous, 28 de novembre del 2013

Els mapes conceptuals

Qui no ha estat durant molt de temps davant de l'ordinador fent un mapa conceptual amb Word? Doncs jo avui també he descobert la quantitat de temps que he malgastat durant la meva vida utilitzant Word per fer mapes conceptuals. Avui a GITIC també hem vist una altre eina, una eina que t'estalvia temps alhora de realitzar un mapa conceptual, s'anomena Cmap Tools.
Els mapes conceptuals ajuden a organitzar i agrupar informació a partir de conceptes i connectors. Aquest recurs facilita molt la tasca d'etsudi, sovint complicada, ja que permet organitzar d'una manera clara i senzilla les idees claus. Crec que els professors haurien de facilitar-nos la nostra feina i ensenyant-nos una eina com Cmap Tools penso que és una bona manera de fer-ho. Des d'aquí m'agradaria animar a tots els docents a descobrir-nos a nosaltres, els estudiants noves eines per tal de fer-nos una mica més fàcil la vida d'estudiant que a vegades no és senzilla.

Si voleu saber-ne més sobre els mapes conceptuals us convido a visitar el bloc del meu professor de GITIC, clica aquí.

Aquí us enllaço una pàgina web per a poder veure un mapa conceptual sobre els animals creat amb Cmap Tools que he realitzat jo mateixa.

Aquí teniu la imatge d'un altre mapa conceptual que he realitzat a partir d'un text del Dinar de Nadal.


Aquest mateix text del Dinar de Nadal l'he fet amb Wordle, una eina que fa núvols de paraules i el resultat ha estat el següent:



Per últim, m'agradaria parlar també una mica sobre els mapes mentals. Els mapes mentals tal i com explica el meu professor al seu bloc, són unes eines que ens permeten organitzar i estructurar el nostre pensament de manera gràfica. Podeu llegir-ne més sobre aquesta eina aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada