Aquí podeu veure una taula de les diferents habilitats cognitives i a continuació d'aquesta, una amb els verbs que es relacionen amb cadascuna:
L'any 2000 Benjamín Bloom va revisar i modificar aquestes taxonomies de domini de l'aprenentatge i l'esquema va quedar així:
Podeu llegir-ne més informació clicant aquí.
A continuació podeu observar una taula que he fet amb totes les eines que hem treballat al llarg d'aquests tres mesos i les categories que treballen:
EINA
|
CATEGORIA
|
Bloc
|
Recordar, comprendre, aplicar, avaluar i
crear
|
Youtube
|
Comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear
|
Google Drive
|
Comprendre, aplicar, analitzar i crear
|
Prezi
|
Crear
|
Power Point
|
Recordar, comprendre, aplicar, crear
|
Wordle
|
Recordar, aplicar, avaluar i crear
|
Padlet
|
Recordar, comprendre, aplicar, avaluar i
crear
|
Wikis
|
Recordar, comprendre, aplicar, analitzar,
avaluar i crear
|
Fluxogrames
|
Recordar, comprendre, aplicar, analitzar,
avaluar i crear
|
Mapes conceptuals
|
Recordar, comprendre, aplicar, analitzar,
avaluar i crear
|
Mapes mentals
|
Recordar, analitzar, avaluar i crear
|
Scoop.it
|
Recordar i comprendre
|
Webquest
|
Recordar comprendre aplicar
|
Etiquetes
|
Comprendre
|
RSS
|
Recordar, comprendre, aplicar i analitzar
|
Creative Commons
|
Comprendre i aplicar
|
Flickr
|
Recordar, comprendre
|
Jamendo
|
Recordar, comprendre i aplicar
|
Programari lliure
|
Aplicar
|
JClic
|
Recordar
|
Scratch
|
Conèixer, comprendre, aplicar, analitzar,
sintetitzar i avaluar
|
Doctora xinxeta
|
Aplicar i avaluar
|
Crayon Physics
|
Aplicar i avaluar
|
Scribd
|
Aplicar
|
Netvibes
|
Recordar, comprendre i aplicar
|
Twitter
|
Comprendre, aplicar, avaluar
|
Tal i com vam comentar a classe quan vam parlar sobre aquest tema, la societat està canviant. Antigament la persona intel·ligent era aquella capaç de recordar moltes coses, ara aquesta visió ha canviat ja que tenim accés a Internet i podem consultar informació si en un moment determinat no la recordem, aquest avantatge però, a la vegada és un inconvenient ja que ens atrofia la nostra capacitat de recordar.
En la meva opinió penso que recordar no serveix de gaire perquè podem recordar però no saber utilitzar. Allò important és comprendre i aplicar aquest coneixement per a poder crear coses i/o projectes, i és en aquest moment quan demostrem realment el nostre coneixement.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada